Finns det någon som bidragit så mycket till att träning blivit en folkrörelse som Friskis&Svettis?
Friskis&Svettis har leendet som affärsidé. Varumärket förknippas med välmående, gemenskap – och glädje! Idag är fler än 35 000 personer medlemmar – bara i Uppsala! Det är ca 15% av Uppsalas befolkning.
Frank gör allt marknadsföringsmaterial för Friskis&Svettis Uppsala; annonser, program, skyltar, affischer, nyhetsbrev, presentationsmaterial, utsmyckning – och inte minst innehållet på webben som ständigt uppdateras.
Frank har arbetat med Friskis&Svettis sedan 90-talet, redan innan Frank hette Frank.

Vad kul! Frank och Friskis&Svettis vann Guld-M i kategorin Årets Kampanj 2019.
Juryns motivering:
En kampanj som riktar sig till en bred målgrupp, vilket vi också ser i kampanjens mediamix. Vinnaren i kategorin Årets Kampanj ger oss energi, gör oss glada och framför allt inspirerar till en energifylld livsstilsförändring.
Tack! Vi är både glada och stolta.