Du borde tänka mer på nöjen!

Finns det någon som bidragit så mycket till att träning blivit en folkrörelse som Friskis&Svettis?

Friskis&Svettis har leendet som affärsidé. Varumärket förknippas med välmående, gemenskap – och glädje! Idag är fler än 35 000 personer medlemmar – bara i Uppsala! Det är ca 15% av Uppsalas befolkning.

Frank gör allt marknadsföringsmaterial för Friskis&Svettis Uppsala; annonser, program, skyltar, affischer, nyhetsbrev, presentationsmaterial, utsmyckning – och inte minst innehållet på webben som ständigt uppdateras.

Frank har arbetat med Friskis&Svettis sedan 90-talet, redan innan Frank hette Frank.

guld-m 2020-kampanj

Vad kul! Frank och Friskis&Svettis vann Guld-M i kategorin Årets Kampanj 2019.

Juryns motivering:
En kampanj som riktar sig till en bred målgrupp, vilket vi också ser i kampanjens mediamix. Vinnaren i kategorin Årets Kampanj ger oss energi, gör oss glada och framför allt inspirerar till en energifylld livsstilsförändring.

Tack! Vi är både glada och stolta.

Det blir som allra roligast när du kan träna på ditt sätt! I Friskis&Svettis kampanjer hyllar vi föreningens duktiga funktionärer. De hjälper tusentals medlemmar att hitta sin träning. Varje dag. Kampanjerna kan du se i Upsala Nya Tidning, Aftonbladet, på bio och utomhus runt om i Uppsala. Alla som är med i kampanjen arbetar på Friskis&Svettis i Uppsala. Q-image har tagit de fina bilderna.

 

Om jag bara får välja ett enda ord väljer jag våga.
Ingrid Hovstadius berättelse om Friskis&Svettis Uppsala.

Det oväntade mötet med Uppsala­maffian, bristen på tålamod och 15-åringen som förklarade vad det egentligen handlar om. Ingrid Hovstadius berättelse om hur Friskis&Svettis Uppsala växte från 32 till 32.000 medlemmar innehåller extra allt. Läs den som en påminnelse om att allt inte alltid blir som man tänkt sig. Ibland blir det bättre.

Ingrids berättelse är nedskriven av Rickard Weidstam.